Profilaktyka

Lakowanie

Mechaniczne zablokowanie bruzd świeżo wyrzniętych zębów stałych w celu zamknięcia dostępu bakteriom do nich.

Lakierowanie (fluorowanie kontaktowe)

Pokrywanie wszystkich powierzchni zębów preparatami ze stężonym fluorem. Znacznie wzmacnia szkliwo, co powoduje zmniejszenie ryzyka próchnicy między innymi na powierzchniach stycznych.

Infiltracja

Specjalny preparat wypełnia luki pomiędzy kryształami szkliwa wzmacniając je i powodując zmniejszenie białych plam próchnicowych na powierzchniach gładkich.

Stomatologia dziecięca

Lakowanie

Leczenie kanałowe / amputacyjne zębów mlecznych

Aby zachować ząb mleczny do czasu jego fizjologicznej wymiany trzeba go w przypadku powikłań choroby próchnicowej, przeleczyć kanałowo.

Estetyka

Wybielanie

• nakładkowe / domowe - pacjent sam decyduje o tempie wybielania, otrzymuje indywidualne nakładki i żele o niskim stężeniu do domu;
  • gabinetowe - żele aktywowane światłem LASERA;
  • jeden ząb np. po leczeniu kanałowym;

Licówki

Porcelanowe nakładki na zęby, zmieniające ich kolor i kształt.

Stomatologia zachowawcza

Wypełnienia

Anatomiczna rekonstrukcja utraconych tkanek zęba w takiej formie, aby prawidłowo funkcjonowały w zgryzie i chroniły przyzębie (dziąsła).

Licówka kompozytowa

Pokrycie powierzchni wargowej zęba materiałem kompozytowym w celu zmiany koloru i kształtu.

Onlay / Inlay

Zamiast odbudowy bezpośredniej kompozytem - odbudowa korony zęba przy pomocy pracy kompozytowej wykonanej poza ustami pacjenta - w przypadku mocno zniszczonych koron zębów.

Odbudowa na włóknie szklanym

Po leczeniu kanałowym - wzmocnienie konstrukcji i poprawa retencji wypełnienia.

Most na włóknie szklanym

Przy pojedynczych, mało obciążonych zgryzowo brakach zębowych - odbudowa kompozytowa na szkielecie z włókna szklanego przy minimalnym uszkodzeniu zębów własnych pacjenta.

Endodoncja

Leczenie kanałowe zęba polega na usunięciu chorych, zainfekowanych tkanek z systemu korzeniowego:

• odnalezienie wszystkich ujść kanałów w powiększeniu (LUPY),
  • maszynowe lub ręczne udrożnienie i opracowanie kanałów do samych końców (kontrola Rtg i ENDOMERT),
  • dokładne płukanie płynami dezynfekującymi aktywowanymi ultradźwiękami,
  • szczelne wypełnienie kanałów przy pomocy żywic i gutaperki na zimno lub ciepło - gutaperka na ciepło (CALAMUS) wypełnia wszystkie „zakamarki” systemu korzeniowego, połączenia pomiędzy kanałami, dodatkowe kanały czy deltowate ujścia.

Periodontologia

• Skaling - usunięcie kamienia naddziąsłowego przy pomocy ultradźwięków i narzędzi ręcznych;
  • Piaskowanie - usunięcie osadów powstałych w wyniku np. palenia papierosów, picia herbaty czy kawy przy pomocy mieszanki piasku i wody pod ciśnieniem;
  • Kiretaż - usunięcie kamienia i tkanki ziarninowej z kieszonek dziąsłowych i powierzchni korzeni;
  • Szynowanie - unieruchamianie zębów szynami kompozytowymi wzmacnianymi włóknami szklanymi w celu zmniejszenia ruchomości zębów i spowolnienia zaniku kości;
  • Gingiwoplastyka - korekta linii dziąseł
  • Gingiwoosteoplastyka - korekta linii dziąseł i kości przed odbudową zachowawczą lub protetyczną zęba;
  • Westibuloplastyka;
  • Frenulektomia - nacięcia, wycięcia wędzidełek języka, warg i policzków;
  • Szyny Michigan, deprogramator Koisa - aparaty pomocne przy diagnostyce i leczeniu chorób stawów skroniowo - żuchwowych;
  • Korekty zgryzu, equlibracje - wyrównywanie zgryzu, usuwanie przedwczesnych kontaktów zębowych w celu usunięcia lub złagodzienia objawów chorobowych ze strony stawów skroniowo-żuchwowych;

Protetyka

Uzupełnienia ruchome

• protezy akrylowe - częściowe i całkowite;
  • protezy elastyczne – acetalowe i nylonowe;
  • protezy szkieletowe - z klamrami i bezklamrowe - oparte na zamkach, zatrzaskach, teleskopach;

Uzupełnienia stałe

• licówki - cienkie, porcelanowe „nakładki” na powierzchnie wargowe zębów - korygują kształt i kolor zębów - wymagają relatywnie niewielkiej ingerencji we własne tkanki pacjenta;
  • onlay/inlay - porcelanowe wypełnienia odbudowujące zęby w odcinku bocznym - cechują się wysoką estetyką i wytrzymałością, wskazane przy rozleglejszych ubytkach;
  • korony - w przypadku dużego zniszczenia korony zęba – „sztuczny” ząb na bazie własnego korzenia lub implantu wykonany:
    • z metalu,
    • z porcelany napalanej na metal,
    • z pełnej ceramiki - wysokoestetyczne i obojętne dla organizmu człowieka;
  • mosty - odbudowy braków zębowych oparte na koronach;

Chirurgia

• ekstrakcja - usunięcie całkowite zęba;
  • hemisekcja, radektomia - usunięcie wybranego korzenia, który sprawia problemy po leczeniu kanałowym;
  • resekcja - usunięcie wierzchołka korzenia;

Narzędzia

LASER GENTLEray 980

Laser diodowy pomocny przy chirurgii tkanek miękkich i periodontologii - zabiegi są bezkrwawe, ponieważ od razu po zastosowaniu wiązki lasera powstaje „stupek”. Laser jest wykorzystywany przy takich zabiegach jak:

• gingiwoplastyka,
  • frenulektomia,
  • nacięcia ropni,
  • odsłonięcie zębów ósmych,
  • leczenie aft i opryszczki,
  • dezynfekcja kieszonek dziąsłowych po kiretażach,
  • odkażanie kanałów i zmian okołowierzchołkowych,
  • wybielanie zębów - szybszy zabieg w gabinecie.

VIOFOR - magnetostymulacja

Zabiegi mające na celu między innymi poprawę utlenowania tkanek, co z kolei przyspiesza gojenie ran, zmniejsza dolegliwości bólowe:

• po ekstrakcjach,
  • po kiretażach,
  • przy dużych zmianach okołowierzchołkowych.

Gabinet

Indywidualna Praktyka Stomatologiczna
lek. dent. Justyna Miazek

ul. 5-go Lipca 15a